A Facebook vezérigazgatója bejelentette, hogy a Facebook felülvizsgálja az állami erőszakkal fenyegetésre vonatkozó tartalmi irányelveket, miután a vezérigazgató döntése Trump elnök botrányt kiváltó bejegyzéseivel kapcsolatban az alkalmazottak tiltakozásával szembesült. Hozzátette, hogy a vállalat megkezdte az irányelveiket sértő tartalom kezelése alternatív módjainak feltérképezését is.

Ugyanakkor figyelmeztetett a megközelítésben rejlő kockázatra, hogy „a nekünk nem tetsző tartalom szerkesztéséhez vezethet, még akkor is, ha az nem sérti irányelveinket”.
Zuckerbergre erőteljes nyomást gyakoroltak a Facebook alkalmazottai és más kritikusok, miután megtagadta a fellépést Trump elnök posztjával kapcsolatban, amelyben az országban zajló tüntetésekkel kapcsolatban az „amikor a fosztogatás elkezdődik, akkor a lövöldözés is el fog kezdődni” kifejezést használta az elnök.
Zuckerberg azt állította, hogy a bejegyzés nem sértette a Facebook erőszakra való felbujtására vonatkozó szabályait, kijelentve hogy a magánvállalatoknak nem szabad az igazság döntőbíráiként fellépni. A döntés a Facebook alkalmazottak tucatjainak tiltakozását váltotta ki: néhányan virtuális kivonulást szerveztek, mások a felmondásukkal fenyegettek.
Ezzel ellentétben a Facebook riválisa, a Twitter figyelmeztető címkét adott hozzá Trump azonos üzenetéhez a platformon, valamint két további, az elnök által a postai szavazással kapcsolatos tweetet potenciálisan félrevezetőként címkézett.
Zuckerberg azt is hozzátette, hogy a társaság felülvizsgálja a tartalmakkal kapcsolatos döntéshozatali folyamat átláthatóságát, valamint azt, hogy szükséges-e a szerkezeti változtatás, annak érdekében, hogy a döntéshozatal kellően sokszínű legyen.
A Facebook tavaly hasonló negatív visszhangot váltott ki azzal a döntéssel, hogy nem ellenőrzik a politikai hirdetéseket. Ekkor Zuckerberg megígérte, hogy megvizsgálják az ilyen hirdetések esetében a "microtargeting" (mikro-szintű célcsoport meghatározás) korlátozását kis, célzott felhasználói csoportokra. Végül azonban a Facebook úgy döntött, hogy továbbra is lehetővé teszi a microtargetinget, és inkább kibővítette a politikai hirdetések átláthatóságát.


Szerző: Hannah Murphy

https://www.ft.com/content/e74c731f-bf29-48cf-84ee-17d1b31fa614