Az USA Today újságnak írt véleménycikkben a Facebook vezére kijelentette, hogy a Facebook célja, hogy segítsen 4 millió szavazót regisztrálni az Egyesült Államok elnökválasztására.

A Facebookot számos kritika érte a politikusok által hamis információkat tartalmazó hirdetések engedélyezése miatt. A Facebook és leányvállalata, az Instagram lehetővé fogják tenni a felhasználók számára a politikai hirdetések kikapcsolását.
A funkciót az elkövetkező hetekben az összes amerikai felhasználó számára elérhetővé teszik, és ősszel más országokra is kiterjesztik. Zuckerberg továbbá arra ösztönözte az embereket, akik még nem regisztráltak szavazóként, hogy vegyenek részt a novemberi amerikai választásokban. Hangsúlyozta a Facebook felelősségét nemcsak a választók megfélemlítésének megakadályozásáért, hanem a tájékozott választói magatartás aktív támogatásáért is.
A kezdeményezés részeként július elejétől az amerikai felhasználók hírcsatornái tetején meg fog jelenni egy új szavazási tájékoztató központ, a választással kapcsolatos gyakorlati információkkal. A Facebook becslései szerint az információs központ a november 3-i választásokig mintegy 160 millió amerikait érhet el.
A közösségi média óriás vezére ismételten hangsúlyozta a platform elkötelezettségét a szólásszabadság védelme mellett, kijelentve, hogy a politikusoknak elszámoltathatónak kell lenniük azért, amit mondnak, ez pedig megköveteli, hogy ne moderálják vagy távolítsák el az általuk közzétett tartalmat.


Szerző: Mark Zuckerberg

https://eu.usatoday.com/story/opinion/2020/06/17/facebook-voter-campaign-strengthen-democracy-mark-zuckerberg-column/3191152001/